Hra

Úvod

Je rok 2164. Před 10 lety lidstvo navázalo první přátelský kontakt s mimozemskou inteligentní rasou. A před rokem ho ztratilo. Lidská posádka ambasády na planetě Serafis se odmlčela a automatický dovoz vysoce ceněného Nanopylu, který se na planetě těžil, se zastavil.

Planetární aliance sestavila misi, která se má na ambasádu vypravit. Zjistit, co se stalo, obnovit diplomatická jednání s Hostiteli a zprovoznit produkci. A hlavně zajistit, aby se nic takového už neopakovalo.

A mezitím je ze Země sleduje bez nadsázky celé lidstvo.

Jaký je náš larp?

Druhá Ambasáda je komorní larp stavějící na dramatu vztahů jednotlivých postav. Nečekejte výrazný skript v průběhu, ale poměrně jasné vymezení, co jednotlivé postavy mohou, co chtějí a co je pro ně již nemožné, či za čárou. Na larpu se pracuje s tajemstvím jednotlivých postav - postavy tedy neví vše, co tuší hráči. Fyzická akce a boj jsou na tomto larpu výjimečné, a i když se vyskytnou některé postavy vybavené vojensky, zbraně nejsou důležitým tématem hry. Snažíme se vytvořit hru nezatíženou zbytečnými mechanikami, naopak se ale budete moci setkat s několika pěknými gadgety. 

Lidé na misi

Vzhledem k tomu, že se neví, co se vlastně s posledními pracovníky Ambasády stalo, a s čím se tam může mise setkat, letí na tuto misi trochu diverzifikovaná skupina lidí: jsou tu vojáci, kteří se starají o bezpečnost a vede je major Grigore. Jsou tu dva oficiální a dva záložní tlumočníci, kteří ovládají jazyk Hostitelů (tedy alespoň tak nejlépe, jak toho jsou zatím lidé schopni). Jsou tu inženýři Korporátu, kteří se budou snažit primárně znovuobnovit produkci Nanopylu. Je tu ale hlavně politické vedení - po jednom politikovi z vládní frakce Odpovědnost a z nejsilnější opoziční strany Solidarita a Rovnováha. A pak tu je také tým vyšetřovatele, který se snaží nezávisle prověřit a zdokumentovat, co se vlastně stalo na První Ambasádě.

Hostitelé

Jsou s největší pravděpodobností inteligentní xenická rasa. To, že jsou inteligentní, ovšem neznamená, že přemýšlejí stejně jako lidé. Právě že naopak. Jejich jazyk je složitý a vyžaduje vždy dvojici tlumočníků pro jeden rozhovor. Do této doby nebyli nepřátelští a nikdy nedošlo k žádnému konfliktu. Neví se, ale jestli a případně jak jsou zapletení do pádu První Ambasády.

Jazyk

S Hostiteli je nutné se dorozumět. Na rozdíl od sci-fi filmů ale nemluví anglicky. Je potřeba speciálně vycvičených komunikátorů - tlumočníků. Vše, co o Jazyku víme, je čirá empirie, od rituálů, které předchází rozhovoru, až po speciální roucho, které z neznámého důvodu usnadňuje porozumění. Jazyk se skládá z kombinace slov a gest, která musí předvádět dva různí lidé v dokonalé souhře a harmonii. Dokázali jsme určit význam dost z nich, abychom byli schopni základní komunikace, pokud se nic nepokazí. Součástí je však řada rituálů a předpokladů, které nemají jasný význam. Jelikož jim plně nerozumíme, snadno může dojít vlivem drobné odchylky k zásadnímu neporozumění, případně i k projevům hostility. Každý kontakt je přes pečlivou přípravu a nácvik stresovou a potenciálně nebezpečnou situací. Co když Hostitele nějak urazíme? Poznáme to vůbec? Vnímají vůbec koncept urážky, komplimentu, obchodu, vztahu? Slova jsou opravdu jen malý krůček.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky